Translate

måndag 6 november 2017

Avklädnad

Naket i färger av gult och brunt har sin egen charm!
Jag känner mig nöjd med trädgårdsåret och det mesta har gått enligt plan. Några vinster och några förluster och en hel del kompletterande inköp gör att jag verkligen längtar och planerar nästa säsong.
Formklippning börjar ge resultat, nya japanska lönnar och körsbärsträd, nya barrväxter och en klar plan på vad som behöver flyttas.
 
En maffig Magnolia Kobus ser inte mycket ut utan sina stora blad.
 
Naket! Det känns lite som att trädgården skäms..det var ju stort, överdådigt och härligt med den gröna väggen jag hade framför mig. Nu är det ett helt annat perspektiv i trädgården där man ser igenom de olika "rummen" . Jag längtar tills mina barrväxter växt sig storslagna och imponerande så att även den bladlösa årstiden har något att visa upp.
 
Jag säger wow till det här trädgårdsåret och hoppas jag får det lika fantastiskt nästa år.
Ha ett skönt vinteruppehåll alla trädgårdsvänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar