Translate

lördag 30 september 2017

Det har handlats


Höstdagar! Lite krispigt och friskt i luften och en perfekt temperatur att jobba ute i och vad kan då vara bättre än en långhelg med fokus på trädgården? Det finns så mycket fynd nu under handelsträdgårdarnas höstreor. 

Lite smått och gott att komplettera med. Omflytt av några större gräs har gett några luckor som ju så klart inte kan stå tomma. Barrväxter och ett par Funkior blev det den här vändan.
  Hur många säckar jord har man burit genom åren?
En Acer Palmatum hittade hem direkt  
Två stycken Hosta 'August moon'  
 
 
Picea omorika 'Karel' , Serbisk dvärggran   
  Pinus Mugo 'pumilio'
 
En fantastisk dag med nya planteringar och massor med utetid! Jag konstaterar att jag är en höstmänniska, så är det.
 

1 kommentar:

  1. Hej Daniel!

    Det gör du alldeles rätt i, nu är fina tider att plantera när vi fick så härligt höstväder. Hostor kan man inte ha för många av, läser `August Moon´ på en etikett, jättefin är den!

    Jag gräver och gräver och fraktar bort ogräsjorden,fyller på ny jord och sätter sten. Denna höst är helt otrolig, fuktig mark som går att gräva i , lagom varmt för mig och nästan vindstilla. Men löven faller i massor och jag får rensa dammen många ggr varje dag men vad gör det så länge vädret är så fantastiskt fint.

    Trevlig helg Daniel!

    SvaraRadera